Pośrednik ze znakiem jakości – podsumowanie 6 miesięcy deregulacji

Pół roku po rządowym uwolnieniu zawodów pośrednika i zarządcy nieruchomości Polska Federacja Rynku Nieruchomości zapytała pośredników o zmiany na rynku. Tylko 3 proc. badanych uważa, że osoby, które wchodzą do zawodu utrzymują wysokie standardy. Ponadto aż 81 proc. raportuje, że klienci biur nie zwracają uwagi na obowiązkowe ubezpieczenie OC pośredników.

Wzrost nieuczciwości

W sondażu na temat deregulacji, zrealizowanym przez Polską Federację Rynku Nieruchomości wzięło udział 419 pośredników. Ankietowani są świadkami wzrostu nieuczciwych praktyk. 55 proc. twierdzi, że nieetyczne i nieprofesjonalne zachowania zdarzają się częściej niż przed deregulacją. O tego rodzaju praktykach pośrednicy są informowani przez klientów.

Brak czujności

Pośrednicy alarmują też, że większość klientów nie sprawdza licencji potwierdzających ich kwalifikacje zawodowe. 59 proc. badanych nie zauważyła żadnych zmian w stosunku do okresu sprzed deregulacji, a tylko co czwarty spotkał się z częstszą prośbą o okazanie licencji. Podobnie jest z ubezpieczeniem OC pośredników. Aż 81 proc. pośredników raportuje, że klienci nie pytają lub nie wiedzą o tym, że zgodnie z prawem pośrednik musi posiadać ubezpieczenie OC, dzięki któremu ewentualne odszkodowanie zostanie pokryte z ubezpieczenia.

Źródło: PFRN.pl,  2014.07.17

 

Dodaj do zakładek permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *